Farmtracking markerer markens "hotspots" - prøv det gratis
Programmet Farmtracking kan bruges til fx at registrere en drilsk brønd, så alle på ejendommen kan se den på markkortet. Prøv programmet gratis frem til 1. maj.

Af Bo J. M. Secher, planteavlschef, DLS

Farmtracking er blevet et populært redskab til at registrere behandlinger til sprøjtejournalen.

Men det lille program kan bruges til mere end det. For eksempel kan man registrere punkter og områder direkte i marken, hvor de er placeret.

Det giver mulighed for at notere pletter med særlige ukrudtsarter, eller hvis der er andre forhold som skal inddrages i næste års sprøjteplan.

Det kaldes et ”Hotspot”, som kan være et markeret punkt eller et område i marken. Til et Hotspot kan man knytte en titel (f.eks. Ukrudt), et eller flere billeder og en kommentar.

Det bliver markeret på et kort og er synligt for alle med adgang til ejendommen. En dum brønd kan derved blive synlig for din traktorfører og det kan bruges til at udveksle informationer og billeder mellem dig og din konsulent hvis der er en ukendt sygdom eller noget andet som skal drøftes.

Koblet op på MarkOnline

Farmtracking er koblet op på MarkOnline. Det vil sige, at så snart du har lavet mark-, gødnings- og sprøjteplan, så er oplysningerne tilgængelige i marken og koblet sammen med dit markkort.

Programmet er en app, som kan bruges fra både IOS og Android. Det kan være lidt småt på en telefon, men det er muligt at bruge den også. En tablet eller Ipad vil dog være bedre.

Du kan give adgang til dine medarbejdere, så de også kan bruge systemet og registre behandlinger samtidig med at de er blevet udført.

Brug det tilbud som kører frem til 1. maj, hvor det er muligt at hente programmet gratis, og benyt den chance til at få det prøvet, og testet om det er noget for dig.

 

 

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.