Friland er et af Danmarks mest bæredygtige brands

Danske forbrugere får mere fokus på bæredygtighed, og det er godt for Friland. En ny undersøgelse af brands bæredygtighed sender nemlig Friland ind på en tredjeplads over Danmarks mest bæredygtige brands.

I kamp med mærker som Urtekram, Thise og Coop ligger Friland i den øverste del af listen over de mest bæredygtige brands i Danmark.

Det står klart, efter at årtes udgave af Sustainable Brand Indexs rapport over Nordens mest bæredygtige brands er offentliggjort.

Igen i år er Friland i toppen, og for andet år i træk ligger Friland nummer tre over Danmarks mest bæredygtige brands.

Det skriver Friland i en meddelelse.

"Bæredygtighed er vigtigt for Friland, og derfor glæder jeg mig over, at den indsats, som bliver lagt for dagen, bliver anerkendt blandt de danske forbrugere. Den position, som vi har i Friland, kan vi også bruge offensivt, når vi skal fortælle, hvad Friland er, og hvad vi kan, for det er et konkret bevis på, at vi tager bæredygtighed meget seriøst", siger Henrik Biilmann, der er CEO i Friland.

Rapporten fra Sustainable Brand Index viser samtidig, at bæredygtighed er udslagsgivende for forbrugernes vaner. Således svarer 62 pct. af danskerne, at bæredygtighed har en effekt på, hvad de beslutter sig for at købe.

"Denne her rapport er i høj grad et skulderklap både til vores medarbejdere, som hver dag knokler for at gøre Friland relevant for forbrugerne, men faktisk i endnu højere grad til vores frilandmænd, som er hele grundlaget for fortællingen om Frilands bæredygtighed", siger Henrik Biilmann.

Første- og andenpladsen i rapporten indtages af henholdsvis Coop og Urtekram, mens Friland ligger foran brands som Thise, REMA 1000 og LEGO.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle