Godsejer: Derfor er jeg på ny salgsplatform

Knuthenlunds ejer, Susanne Hovmand-Simonsen, mener, at Danmark har brug for en salgsplatform, som er velegnet for de små producenter.

Behovet for en ny salgsplatform er der. I hvert fald hvis du spørger Susanne Hovmand-Simonsen, som ejer Knuthenlund, der producerer flere økologiske produkter under brandet af samme navn.

Hun har valgt at sælge sine produkter via nystartede Smagdanmark.com.

”Jeg tror på, at Smagdanmark bliver en succes, fordi kunderne kommer til at kunne købe specialvarer fra hele landet, samlet ét sted, og ikke kun fra en enkelt region. Og fordi det er en overordnet paraplyforening, der står bag,” siger Susanne Hovmand-Simonsen til Landbrugsavisen.dk, da vi ringer hende op.

Knuthenlund er efterhånden en større spiller på markedet og startede sidste år op med deres egen webshop.

”Vi er udelukkende med på sitet for at støtte op om projektet. Jeg synes, der er et rigtig godt inititativ, og det synes vi er vigtigt at støtte op om. Det er så vigtigt, at de små producenter også kan få promoveret og solgt deres varer."

Runder én million

Det kræver rigtig meget at drive sit eget salgsite.

”Det ved vi, fordi vi startede op sidste år. Det kræver at tingene sættes i system, og der er virkelig en proces, man skal være gearet til. Det er en afsætningskanal, der skal varetages på lige fod med andre salgskanaler,” siger Susanne Hovmand-Simonsen.

Hos Knuthenlund forventer de at runde én million kroner i omsætning på webshoppen i det indeværende år. Omsætningen på Smagdanmark er endnu meget lille.

Du kan se eksempler på Knuthenlunds produkter på Smagdanmark her.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle