Danish Crown vil være mere populære

Slagteriselskabet spørger hele samfundet - også ejerne - om, hvordan de opfatter Danish Crown. Målet er at få et bedre image.

»Hvordan opfatter du Danish Crown?« og »Hvad kan vi gøre bedre?«

Sådan vil rigtige mange medarbejdere, meningsdannere og først og fremmest svineproducenter blive spurgt over de kommende uger.

Afsender på spørgsmålene er Danish Crown, der i en ny, stort anlagt undersøgelse vil blive klogere på, hvordan interessenter og befolkningen generelt opfatter slagterikoncernen.

Mange tusinde spørgeskemaer er derfor sendt ud fra Randers både i elektronisk og trykt form - og kommunikationsdirektør Erik Eisenberg håber, at få rigtige mange tilbage i udfyldt stand.

»Vi vil gerne blive klogere på, hvordan vi opfattes ude i samfundet. Man skal ikke basere sig på antagelser og gætterier, så nu vil vi gerne have et solidt grundlag for, hvordan vi bliver opfattet,« siger han og uddyber, at han hverken forventer eller håber, at alt bliver lysegrønt og smukt i svarene.

»Det er meningen, at vi skal lære noget. Hvis nogen har knubbede input eller barske sandheder, vil vi gerne have dem her,« siger han og fortæller dermed også, at han ikke mener, at Danish Crowns image ligger helt i superligaen.

»Virksomheden har arbejdet i mange år med sit omdømme og har ændret mange ting. Men vi kan også se i andre målinger, at vi ligger lige på den forkerte side af midterstregen i divisionen. Og hvis vi ønsker at komme højere op, hvilket vi gør, så skal vi jo spille bedre,« siger han.

»Nu får vi et vigtigt input til at se, om kursen er rigtig, eller om noget skal justeres.«

Nødvendig investering

Undersøgelsen udføres i samarbejde med virksomheden Reputation Institute, der har udviklet målemetoden til at kortlægge en virksomheds omdømme.

Hvad prisen for undersøgelsen er, vil Erik Eisenberg ikke ud med, men han understreger, at investeringen giver mening.

»Det er vigtigt for en virksomheds bundlinje, at man har et godt omdømme. Folk er i højere grad villige til at anbefale virksomheden, tale godt om den, og ved eventuel kritik også lade tvivlen komme virksomheden til gode,« forklarer han.

Netop punktet omdømme, eller popularitet om man vil, var da også et punkt, som Danish Crowns nye topboss Jais Valeur havde som et af sine indsatspunkter kort efter sin udnævnelse. Han har også siden påtalt over for medarbejdere og nære interessenter, at virksomheden skal bruge sit brand »Danish Crown« i omtale, frem for at anvende forkortelsen »DC«. Ligeledes omtaler han i medarbejderblade, at de ansatte kan og bør være stolte af deres virksomhed, både internt og eksternt.

Erik Eisenberg forventer, at resultaterne af undersøgelsen vil ligge klar til intern brug efter sommerferien.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.

Seneste videoer

Se alle