Nemmere og mere effektivt at håndtere døde dyr

Daka har gennemført en stor opdatering af bestillingsappen Pigup&Ko.

Det er nu blevet nemmere og mere effektivt for de danske husdyrsproducenter at håndtere de døde dyr i dagligdagen.

Det er resultatet af en stor opdatering til Dakas bestillingsapp Pigup&Ko med nye funktioner, der blev effektueret i anden uge af november. Det fortæller Daka i en pressemeddelelse.

De nye funktioner tæller blandt andet særligt medarbejder-login, mulighed for præ-tilmelding af døde dyr og vejledningsmateriale. Daka gør dermed brugen af appen mere tilgængelig for de medarbejdere, der håndterer dyrene, fortæller virksomheden.

- Døde dyr er forståeligvis ikke højest på prioriteringslisten ude på de danske bedrifter. Vi ser det derfor som vores opgave at gøre det nemt og smidigt at arbejde korrekt med sine døde dyr. At døde dyr bliver håndteret korrekt og hurtigt er afgørende for den værdi, dyrene har, fortæller kommunikations- og marketingchef hos Daka, Søren Mohr Jensen.

Opdateringen er udkommet. Appen fungerer som hidtil, og standard funktioner forbliver de samme, mens de nye funktioner er et tilvalg, som giver nye muligheder for at integrere appen i hverdagens rutiner, oplyser Daka. 

Nye tilpassede funktioner

Opdateringen introducerer flere nye funktioner, der imødekommer konkrete behov på de danske bedrifter, ifølge Daka.

Et særligt medarbejder-login, og evnen til at kunne lave præ-tilmeldinger i systemet skal blandt andet gøre kommunikationen mellem medarbejdere på bedriften nemmere. 

- Voksende bedrifter med flere og flere medarbejdere medfører, at døde dyr ofte skifter hænder flere gang på vejen til afhentningspladsen. Vi har derfor udviklet et login dedikeret til medarbejdere, hvorfra medarbejderen f.eks. kan lave en tilmelding i stalden, der så efterfølgende godkendes af den medarbejder, der flytter dyret til afhentningspladsen – med et enkelt swipe.

- Det giver bedre overblik i hverdagen og gør, at man sikkert kan give medarbejdere adgang til app’ens funktioner, fortæller Lars Jørgen Nielsen, landmandskonsulent hos Daka og han fortsætter: 

- Derudover har flere efterspurgt konkret vejledningsmateriale, som landmænd og medarbejderne kan have direkte ved hånden. Vi har lagt både korte ’how-to’-videoer om korrekt håndtering af dyrene og vores undervisningsmateriale i app’en. Det giver medarbejdere den viden, de skal bruge, lige ved hånden, siger han.

App’en vil ligeledes registrere data fra den enkelte bedrift og sammenholde dataen med øvrige bedrifter. Det giver mulighed for at benchmarke sin egen performance for at se, hvor effektiv ens egen håndtering af døde dyr er. 

Faktaboks

Nye funktioner i app-opdateringen

  • Oprettelse af medarbejderlogin
  • Del-tilmeldingsfunktion, der muliggør, at medarbejdere kan præ-tilmelde dyr, der endeligt skal godkendes, når de placeres på afhentningspladsen.  
  • ’Dine tal’, der giver oversigt over tilmeldingsperformance, der viser antallet af fordærvelsesgebyrer, gennemsnitstid fra præ-tilmelding til endelig tilmelding, og hvor præcist der tilmeldes. 
  • Vejledninger, så medarbejderen altid har råd og vejledning lige ved hånden
  • Push- og servicemeddelelser
  • Mulighed for internt at kunne navngive lokationer, så de matcher dagligdagens kaldenavn
  • Flere CVR i samme login

Emneord PLUS

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.

Seneste videoer

Se alle