Hjerter på mælken gør hjerte-kød lettere at sælge

Danish Crown Beef har med god succes indlejret det statslige dyrevelfærdsmærke i sine Dansk Kalv produkter.

Det har været en særdeles positiv oplevelse for Danish Crown Beef at indlejre det statslige dyrevelfærdsmærke på Dansk Kalv produkterne. Det fortæller CEO i Danish Crown Beef, Finn Klostermann.

Kalvekødet er mærket med to hjerter og kan bl.a. fås i butikker under Salling group, på Nemlig.com samt senest også i Meny-butikker, hvor kødet er lanceret som Velfærdskalv.

Ifølge Finn Klostermann har udbredelsen af hjertekalvekød taget fart, fordi de danske forbrugere under coronapandemien har rettet et større fokus mod lokale og regionale fødevarer. Det har øget detailhandlens bevidsthed om, at dansk kalvekød bør være en del af det faste sortiment.

Hjertekalvekødet profiterer også på, at Arla har hjerter på drikkemælken.

"Hjertemærket er let at afkode for forbrugerne, og det hjælper kalvekødet, at der også er hjerter på mælken. Har man først set hjerterne på mælkekartonen om morgenen, så er chancerne større, for at man vælger hjertemærket kalvekød ved køledisken om eftermiddagen", siger Finn Klostermann.

Blandt kriterierne til to-hjerter er, at kalvene skal mælkefodres i ti uger, at kalvene skal gå med deres mor i de første 12 timer efter fødslen og at de skal hvile på strøet leje.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle