Hver syvende solgte vare i Coop er økologisk

Coop har haft en omsætningsfremgang på økologiske varer på 14 procent i 2020.

Økologi udgør nu knap 15 procent af Coops samlede fødevaresalg. Det skriver dagligvarehandlen.dk med henvisning til fagmediet Økologisk, der har kigget på økologi-salget i dagligvarekoncernen.

I 2020 har Coop haft en omsætningsfremgang på økologiske varer på 14 procent, og ser man på mængden, er det hver syvende købte vare, som er økologisk.

Det gælder samlet for alle Coops butikker: Kvickly, SuperBrugsen, Fakta, Coop 365, Dagli’Brugsen og Irma.

Væksten er især sket i styksalget af frugt og grønt og ved forskellige forarbejdede produkter.

"Der er plads til flere forarbejdede produkter i det økologiske sortiment. Det er der, at væksten skal komme fra i de kommende år, mens jeg har vanskeligt ved at se, at vi kan fortsætte med at vækste på salget af basisvarer," siger Thomas Roland, der er CSR-chef i Coop, til mediet.

Omsætningsfremgangen er dog mindre end stigningen i mængderne, da en række kunder får en bonus på 15 pct. på økologiske varer, fortæller Thomas Roland.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle