Inflationen rammer hårdt: Økologisk salg i detailhandlen faldt med knap 10 procent i 2022

Godt 20 års støt stigning i forbrugernes indkøb af økologiske varer blev vendt til en tilbagegang i 2022. I alt er der solgt 9,6 procent færre økologiske varer i 2022, viser nye tal.

I en tid med pres på danskeres privatøkonomi er det ikke overraskende, at der puttes færre og billigere varer i indkøbskurvene. Ej heller, at det går ud over økologien.  
 
Men nu er der med udgangspunkt i tal om forbrugeres registrering af indkøbene i dagligvarehandlen også et konkret bud på, hvor hårdt ramt økologien blev i 2022.
 
Mens forbrugernes indkøb af dagligvarer samlet set faldt med 4,2 procent i 2022, faldt det økologiske salg med hele 9,6 procent.
...

Vil du læse videre?


Få fuld adgang til vores digitale univers. Alle artikler, alle podcasts og alle videoer.

Prøv 30 dage for 29 kr.

Herefter 98 kr./mdr. - ingen binding.

Ja tak - 30 dage til 29 kr.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle