Irma: Halvdelen af salget skal være økologisk

Kæden, der har mange butikker i København, sætter nyt mål.

Irma vil i løbet af kommende 10 år fordoble sit salg af økologiske varer, så det kommer til at udgøre 50 procent af kædens omsætning inden for fødevarer.

Det skriver det Coop-ejede Irma i en pressemeddelelse.

Allerede i dag har Irma en øko-andel på 25 procent mod et landsgennemsnit på 8 procent. 

For at nå målet vil kæden i 2015 udvide udvalget inden for økologi med 250 nye varer. Dermed vil kæden ved udgangen af året, have flere end 1.400 økologiske varer i det faste sortiment.

Blandt nyhederne er introduktion af en helt ny vareserie, ”Irmas økologiske hverdag”, hvor priserne på et udvalg af basisvarer reduceres med mellem 10 og 25 procent.

Som Landbrugsavisen.dk tidligere har skrevet opretter Coop desuden en afdeling på 10 ansatte, der skal hjælpe økoproducenter i gang. Det sker i samarbejde med Økologisk Landsforening.

”Irma er den økologiske frontløber, som i alle årene er gået forrest med et nært samarbejde med vores landmænd og virksomheder,” siger direktør for Økologisk Landsforening, Paul Holmbeck.

Emneord

økologi

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle