Målet med den nye kampagne, der går under navnet Future Food, er at få flere unge til at vælge uddannelser, der retter sig mod fødevarebranchen.
"Vores verden - din uddannelse" er mottoet i en ny kampagne, der går under navnet Future Food.
Bag kampagnen, der lanceres i dag tirsdag den 10. december, står otte markante organisationer: 3F, Landbrug & Fødevarer, NNF, Dansk Industri, GLS-A, JA, IDA og Food Nation.
"Future Food er en unik kampagne, der har samlet den danske fødevarebranche i en fælles indsats for at sikre, at vi i fremtiden har de skarpeste hjerner og de dygtigste hænder til at sikre en bæredygtig fremtid og bekæmpe klimaforandringer og producere fødevarer til hele verden," udtaler parterne bag kampagnen i en pressemeddelelse.
"Med kampagnen ønsker vi, at de unge skal få øjnene op for, at de kan få en kæmpe indflydelse på fremtidens bæredygtige fødevareproduktion, hvis de vælger en uddannelse i fødevareklyngen".
Kampagnen kommer til fokusere på at nå de unge på de sociale medier som Snapchat, Instagram, Facebook og YouTube. Løbende følges der op med aktiviteter, der rækker ud i klasseværelserne i både folkeskolen og gymnasiet.
Kampagnen er støttet er Promilleafgiftsfonden i 2019 og 2020.