Kopenhagen Fur melder udsolgt efter første rigtige auktion i to år

Kopenhagen Fur har afviklet den første fysiske auktion i to år. I alt blev der solgt 3,5 millioner minkskind.

Kopenhagen Fur har holdt den første fysiske pelsauktion i to år.

Et udbud på knap 3,6 millioner minkskind blev næsten fuldstændig udsolgt til faste priser. Det skriver Kopenhagen Fur på sin hjemmeside.

Det er en stor kontrast i forhold til den seneste auktion i juli, hvor kun syv procent af de tre millioner udbudte minkskind blev solgt.

Ifølge tal fra Kopenhagen Furs salgsoversigt blev i alt 98 procent af minkskindene solgt.

- Vores kunder har længe ønsket at komme til en rigtig auktion, men restriktionerne mod Covid-19 i Asien har gjort det umuligt. Restriktionerne er nu lempet, men de er stadig meget stramme i forhold til Europa, og alligevel har vores kunders ønske om at komme til auktion været så stort, at de har taget rejsen. Det er vi er meget glade for. Det har været fantastisk at opleve den gamle auktionsstemning, siger adm. direktør Jesper Lauge Christensen, Kopenhagen Fur ifølge nyheden på hjemmesiden.

Ifølge salgsoversigten fulgte den gennemsnitlige skindpris dog ikke med op og endte dog på 211 kroner. Det dyreste skind gik til 580 kroner.

Ved de seneste auktioner har gennemsnitsprisen ligget omkting 272-274 kroner, og ved sidste års september-auktion hos Kopenhagen Fur lå den gennemsnitlige pris for danske minkskind på omkring 314 kroner.

Prisen på skindene kan dog ikke sammenlignes direkte, da udbuddet denne gang var meget blandet, lyder det fra auktionshuset.

Resultatet var forventet. I hvert fald fortalte formand for Danske Minkavlere, Tage Pedersen, allerede i juli, at man forventede et bedre salg, men ikke stigende priser ved september-auktionen.

 

Omkring 100 kunder deltog i auktionen, og bydelysten var stor fra første auktionsdag, lyder det fra Kopenhagen Fur.

- Auktionen bar præg af, at kundernes forventninger til den kommende vintersæson på nuværende tidspunkt er gode. Lagrene i Kina er tomme, og der er brug for at købe skind for at holde gang i fabrikkerne og forsyne detailleddet, lyder det fra Jesper Lauge Christensen.

- Covid-19 har de seneste år sat sit præg på kundernes forretning på branchens hovedmarked Kina og udgør fortsat en joker forud for vinterens detailhandel, så der er en vis forsigtighed i markedet, forklarer han.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle