Årets britiske familiekvægbrug satser på café og mælkeautomat

Kerr-familien tog konsekvensen af de svingende mælkepriser ved at gå nye veje i afsætningen med udgangspunkt i bedriftens og familiens styrker.

Skift af mejeri og indgåelse af ny aftale med en del af mælken på fastpriskontrakt.

En café på bedriften med 70 siddepladser. Og senest en mælkeautomat til salg af nymalket, pasteuriseret mælk direkte til forbrugerne.

Det var den britiske Kerr-families måde at få skabt et nyt indtægtsgrundlag på for familiens kvægbedrift med 220 holsteinkøer og 208 hektar i det nordvestlige England nær grænsen til Skotland.

Hele familien med

Ved den sjette uddeling af British Farming Awards løb William og Alison Kerr sammen med børnene David (19) og Joanne (16) med guldet i kategorien for familiebedrifter for sin fokuserede indsats.

Begrundelsen for prisen, der uddeles af mediehuset AgriBriefing med præmier sponseret af supermarkedskæden Morrisons, lyder:

"Familien har formået at håndtere situationen med stærkt svingende mælkepriser og dermed generel usikkerhed for bedrifterne ved at være innovative gennem de seneste to år - men har samtidig formået at holde fast i en familieejet og familiedrevet bedrift med vigtige funktioner for alle familiens medlemmer i de nye satsninger.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.