”Vælg dansk - du køber, vi gi’r”.
Med det slogan lancerer Dagrofa et koncept, der skal støtte danske fødevareproducenter.
Koncernen sendernu 50 øre retur til producenterne, når forbrugerne køber 20 udvalgte, danske fødevarer - herunder svinekød, fjerkræ, mælk, frugt og grønt.
Modsat Rema 1000's 50 øre på mælken, så stiger prisen på de 'Vælg dansk'-mærkede varer ikke. Prisen holdes fast, og det bliver Dagrofa selv, der finansierer tilbagebetalingen til de danske producenter.
”Som dagligvarekoncern ønsker vi at støtte op om dansk landbrug og de lokale producenter. Det gør vi ved at give forbrugerne et klart valg. Hvis de har lyst, kan de vælge at bakke op om de danske producenter
og hjælpe os med at sende penge tilbage til dem,” siger Per Thau, koncernchef
i Dagrofa.
”Vi gør os ingen forestillinger om, at vi redder danske landbrug eller arbejdspladser her og nu, men vi sender et klart signal og håber at skabe endnu mere fokus på de gode, danske varer,” tilføjer han.
630 butikker
Kampagnen gælder for alle Dagrofas 630 dagligvarebutikker i kæderne Kiwi, Meny, Spar og Min Købmand.
Alle varer i kampagnen mærkes med budskabet 'Vælg dansk - du køber, vi gi’r'. Kampagnen løber foreløbig frem til nytår.
Relaterede artikler
Kommentarer