Arla bliver OL-partner

Arla indgår nyt sponsorat. Beløb ukendt.

For tre år siden stoppede Arla som mangeårig sponsor for fodboldlandsholdet. Siden har Arla fokuseret sponsorkroner på madskoler og lignende.

Nu bliver Arla ny national olympisk partner for Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund (DIF), skriver Berlingske.

Beløbet er ukendt, men det er et 'større millionbeløb'. Avisen skriver, at da Deloitte blev OL-partner kostede det 10 millioner kroner.

Arla har haft en strategi om at flytte sponsorkroner fra passive sponsorater, som ved fodboldlandsholdet, til aktiv eksponering, som ved madskolerne, siger Jakob Knudsen, markeringdirektør i Arla. Det er det nye sponsorat også en del af, eftersom det er målrettet breddeidrætten og også sportshaller.

"DIF og Team Danmark sætter deres kvalitetsstempel på vores produkter og hjælper os med at få produkterne ud endnu flere steder, såsom i de danske sportshallers cafeterier. Det er der stor værdi i for os. Til gengæld giver vi et beløb tilbage til sporten per solgt enhed af vores to drikkeskyr, og det har DIF og Team Danmark selvfølgelig en interesse i," siger direktøren til Berlingske.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.