Arla-direktør: Vi kan ikke spå om 2015
2014 har været et svingende år, og det bliver svært at spå om, hvordan omsætning og indtjening bliver i 2015, melder Arla.

2014 viste en ekstrem volatilitet - svingninger og ustabilitet - i de globale mælkepriser.

Af samme grund offentliggør Arla ikke nogen forventninger til omsætning og Arlaindtjening i 2015. Det skriver Arla, efter de har offentliggjort rekordomsætning og -indtjening i årsregnskabet for 2014.

“Den globale mejeribranche har aldrig været så uforudsigelig som nu, men vi tror på, at vores strategi er den rigtige til at drive os fremad," siger Peder Tuborgh, Arlas adm. direktør.

"Vi fortsætter med omhyggeligt at strømline forretningen og styre omkostningerne, mens vi samtidigt investerer betydelige summer i markedsføring og udvikling af nye produkter. Arlas succes i 2015 vil blive defineret af vores evne til at håndtere større mælkemængder. Vi vil lægge ekstra kræfter i at vise kvaliteten i vores produktsortiment og vores positioner, så vi står stærkt, når markedet vender,” siger Peder Tuborgh.

Årets resultat blev fremlagt for Arlas bestyrelse tirsdag 17. februar. Det fremlægges til endelig godkendelse af Arlas repræsentantskab ved deres møde i Nyborg 25.-26. februar. Herefter offentliggøres Arlas årsrapport.

Faktaboks

Fakta – nøgletal 2014

Omsætning: 10,6 mia. euro (79,1 mia. DKK)Arlaindtjening: 41,7 eurocent pr. kilo mælk (3,11 DKK pr. kilo mælk)Resultat: 320 millioner euro (2,4 milliarder DKK)Antal andelshavere: 13.413Andelshavermælk: 11.738 millioner kiloMælkebetaling: 4,6 milliarder euro (33,9 milliarder DKK) er allerede blevet udbetalt til andelshaverne i løbet af 2014 i form af afregning for den mælk, de har leveret i årets løb.

Emneord mælk

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.