Arlas finansboss nuppet af hollandsk detailkæde

Koncernfinansdirektør Frederik Lotz stopper hos Arla - bliver finansdirektør hos detailkæden Action B.V. i Holland.

Frederik Lotz, der har været finansdirektør i Arla Foods i fem og et halvt år, har fundet nye græsgange.

Han skal være ny finansdirektør hos Action B.V., der sælger alt fra kosmetik til haveredskaber i Holland.

”Frederik har løftet Arla og Arlas finansorganisation ind i en ny æra, og han har stået i spidsen for Arlas arbejde med at komme fri af de traditionelle budgetter og har etableret en mere agil organisation. På samme tid har han iværksat stærke finansielle programmer for at styrke Arlas pengestrømme. Nu har Frederik besluttet at forfølge sin videre karriere uden for Arla, og jeg ønsker ham held og lykke med den nye opgave,” siger adm. direktør i Arla Foods, Peder Tuborgh, i en pressemeddelelse.

Landbrugsavisen.dk har tidligere interviewet Frederik Lotz om hans bestræbelse på at finde en halv mia. kr. i besparelser ved at mindske lagre, sikre hurtigere betaling og lignende.

For Frederik Lotz har det ikke været en nem beslutning at forlade Arla til fordel for den kapitalfondsejede detailkæde.

”Jeg er stolt over at have været en del af Arla og over at have været med til at skabe fremtidens mejeriselskab. Jeg har altid beundret landmændenes aktive ejerskab og deres meget direkte tilgang til at drive forretning. Arla er i dag et stærkt selskab, og jeg er overbevist om, at selskabet fortsat vil skabe vækst på en god måde. Ikke desto mindre er det at komme til Action og etablere os i Amsterdam en fantastisk mulighed for mig og min familie, som vi ikke kunne sige nej til. Jeg ønsker alt det bedste for Arla fremover. Det har været et privilegium,” siger Frederik Lotz.

Frederik Lotz forlader Arla den 31. juli, og processen med at finde hans afløser er sat i gang.

”Vi skal finde den helt rigtige person, som kan fortsætte udviklingen af og fastholde en stærkt leverance fra vores finansfunktion, i et af verdens største mejeriselskaber med en omsætning på 11 mia. euro,” siger Peder Tuborgh.

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.