Arlas salg til Afrika skal femdobles

Arla har en aggressiv strategi over for Afrika.

På mindre end fem år skal Arlas salg til Afrika femdobles.

Det melder Arla over for Dagbladet Børsen.

"Afrika er the last frontier, det sidste store uudviklede marked," understreger Steen Hadsbjerg, Arlas direktør for Afrika.

"De afrikanske lande er ikke nemme eller oplagte markeder, men det er her, væksten vil være. Man kan jo begynde med at se sig omkring i den ydre verden. Rusland er blevet et meget svært marked. I Kina er væksttempoet aftagende, og i vores branche er de kinesiske aftagere udsat for en meget agressiv markedsføring fra New Zealand. I Europa sker der ikke rigtig noget, så Afrika er den sidste grænse, det sidste store marked, der ikke er udviklet," siger Arla-direktøren.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.