Danish Crown lancerer nyt brand for krydsningskalve

Krydsningskalve har nu nået et antal, der gør, at der lanceres et nyt koncept under navnet Dansk Gastro Kalv.

Mængden af krydsningskalve, som bliver leveret til Danish Crown Beef, har indtil nu været på et niveau, så det er gået ind under konceptet Dansk Kalv.

Kalvene, som ifølge Danish Crown er kendt for rigtig god spisekvalitet grundet deres krydsning med kødkvægsracer, har nu nået en mængde, der gør, at der lanceres et nyt koncept under navnet Dansk Gastro Kalv med kød fra krydsningskalve, oplyser Danish Crown Beef i en pressemeddelelse. 

Konceptet lanceres i samarbejde med AB Catering, BC Catering og Inco, og det er et resultat af stigningen i mængden af krydsningskalve, oplyser Claus Hein, der er salgsdirektør ved Danish Crown Beef.

"I takt med at der kommer flere kalve ind, handler det om at differentiere koncepterne og dermed skabe mest mulig værdi i hele kæden.

Nu har vi nået et antal kalve, hvor vi kan lave et specifikt koncept for krydsningskalvene sammen med AB Catering, BC Catering og Inco. Det passer rigtig godt til deres målgruppe, fordi kødet har en kraftigere muskelfylde, rigtig god spisekvalitet, og sidst men ikke mindst er der en rigtig god historie," siger Claus Hein i meddelelsen.

Dyrevelfærd og dansk

Hos AB Catering, BC Catering og Inco er indkøbschef Jesper Bonderup også meget glad for, at det er lykkes at lave et samarbejde om Dansk Gastro Kalv.

Historien om kalvens liv, velfærd og spisekvalitet passer nemlig rigtig godt til det, som efterspørges af den professionelle forbruger, som storkøkkener, kantiner og restauranter.

"Der er stor fokus på bæredygtighed, dyrevelfærd og danskhed, og det er noget vi som grossist gerne vil bakke op om og tilbyde vores kunder.

Det vægter naturligvis tungt, at det netop er Danish Crown, der er samarbejdspartneren således, at vi som grossist er sikret den rette volume samtidig med at tilliden er i top i forhold til både produktionen og fødevaresikkerheden."

AB Catering, BC Catering og Inco har et stort antal kunder blandt både storkøkkener og restauranter, og Jesper Bonderup er overbevist om, at alle parter vil få stor glæde af det nye koncept.

"Dyrevelfærden og spisekvaliteten er på absolut højeste niveau. Dansk Gastro Kalv favner bredt - den henvender sig både til storkøkkenet og til toppen af kvalitetspyramiden, hvor de bedste restauranter vil få glæde af det nye tiltag," siger han i pressemeddelelsen.

God fortælling skal sælge

Dansk Gastro Kalv er et resultat af arbejdet, der har pågået de sidste år, hvor man krydser kødkvæg og almindelige malkeracer, og det gør, at kalvene kan fedes op og skabe en rentabel produktion.

Dermed bliver de kalve til et produkt, som skaber værdi for landmand, slagteri og kunde.

"Krydsningskalvene og dermed Dansk Gastro Kalv er en brandgod historie, når vi snakker bæredygtighed. Med konceptet går vi ind og skaber værdi i hele fødevarekæden, samtidig med vi udnytter de ressourcer, vi har til rådighed, bedst muligt," siger Claus Hein.

Derfor skal den gode fortælling også bredes ud, når Dansk Gastro Kalv skal sælges.

"Vi planlægger et Danish Crown Beef Academy, som skal sikre, at AB Catering, BC Catering og Incos kunder kommer ind i hele historien omkring krydsningskalvene.

Hele konceptet og den fortælling, der knytter sig til krydsningskalvene, skal også være en del af den salgstale, der præsenteres for kunderne," siger han.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.