Flere dropper supermarkedet og køber kød og mælk på nettet

Forbrugerne begynder i højere grad at købe deres råvarer på internettet i stedet for i supermarkedet.

Flere dropper turen gennem supermarkedet og putter i stedet dagligvarer som æg, mælk og brød ned i en digital indkøbsvogn.

Det er nemlig blevet mere populært at gøre sine indkøb på nettet. For eksempel på Osuma.dk, der tilbyder alt fra kød og frisk frugt til bagepapir leveret direkte til døren.

"Vi oplever en fremgang på over 60 procent i forhold til samme tidspunkt sidste år," fortæller adm. direktør hos Osuma.dk, Steen Trier, til DR Østjylland.

Ifølge direktøren er det især to kundegrupper, der bruger muligheden for at handle dagligvarer på nettet.

"Børnefamilier og folk, der har travlt med karriere og gerne vil spare noget tid - det er de to største grupper hos os," forklarer han.

Osuma.dk er ikke den eneste dagligvarebutik på nettet, der mærker en øget omsætning, fortæller Foreningen for Dansk Internethandel.

"Salg af dagligvarer på nettet har været stærkt stigende det seneste halvandet år," siger Henrik Theil, kommunikationschef i foreningen.

Trods den store fremgang er det stadig kun omkring fem procent af alle dagligvarer, der bliver handlet online i dag - men flere vil gå med på bølgen, spår Henrik Theil.

"Vi regner med frem mod 2020 at se en stigning hvert eneste år, og vi når i hvert fald op på over 10 procent af handlen, der vil gå over nettet."

Dansk Supermarked med blandt andet kæderne Netto, Føtex og Bilka har foreløbig ikke mod på at kaste sig over internet-handel.

"Indtil vi ser en rentabel forretning på området, og at det strategisk giver mening for os, er det ikke noget, vi overvejer," siger pressekonsulent Martin Aamand.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.