Fodervognen bliver intelligent

Keenan InTouch er en proaktiv og tæt opfølgning på fodringsmanagement og effektivitet.

InTouch er et nyt system, der supplerer vejesystemet på Keenan-mixervognene. Det hjælper mælkeproducenten med at få viden til, hvordan han kan optimere fodringen.

”Keenan mixervogne, der blander skånsomt med hasper og knive i top og bund af vognene, er stadig platformen. InTouch er et intelligent overvågningssystem, der bruges til at være proaktive over for vores kunder og hjælpe dem frem mod effektivitet og merindtjening. Vi forventer os meget af det nye InTouch system,” udtaler Lars Vad, Brdr. Holst Sørensen A/S, importøren i Danmark, i en pressemeddelelse.

I forvejen kan iKeenan-styresystemet registrere foderrationer, læssenøjagtighed, økonomiske parametre og EFK’er, så kvægbrugeren hele tiden kan fintune sin fodringsmanagement og minimere omkostningerne.

Det nye ved InTouch er, en intelligent overvågning af data fra vejeboksen på iKeenan-mixervognen og ugentlige EFK-indberetninger.

Systemet giver besked hvis en eller flere variable, eksempelvis FCE (fodereffektiviteten i kg EKM/kg tørstof), ydelse eller læssenøjagtighed, afviger væsentlig fra givne grænseværdier.

Dermed kan landmanden - via Keenans konsulenter eller egen rådgiver - få besked om mulige forbedringer.

Charlotte Jensen er tiltrådt Keenan pr. 1/12, som fodringskonsulent i InTouch Danmark. Hendes opgave bliver at hjælpe de danske kunder med forbedringer. Hun kommer fra en stilling som kvægkonsulent hos Videncentret for Landbrug og har senest lavet en Erhvervs-Ph.d. i samarbejde mellem Videncentret og Aarhus Universitet om mælkeproduktion og energiniveau.

Lars Grauslund er også tiltrådt Keenan pr. 1/12, som distriktschef i nord. Lars vil stå for alt salg af Keenan i Nordjylland. Lars kommer fra en stilling i en stor koncern der handler med varer til blandt andet mælkeproducenter, så han kender branchen.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.