"Køb denne mælk og giv ekstra til landmanden"

Nyt varemærke giver forbrugeren et valg om at støtte landmanden.

Den britiske detailkæde Morrisons lancerer et nyt mælkevaremærke med navnet "Milk for farmers".

Konceptet er, at mælken er 10 pence dyrere pr. pint. Det svarer til 1,04 kr pr. 2,27 liter efter den aktuelle valutakurs - eller 46 øre pr. liter.

Til gengæld går pengene direkte til landmanden.

De eksisterende mælke-varemærker vil kunden fortsat kunne købe. Kunden får altså selv valget mellem at støtte landmanden - eller lade være.

Morrisons kommer med tiltaget, efter utilfredse landmænd har blokeret virksomhedens distributionscentre, ligesom landmænd i protestaktioner har købt al mælken i supermarkeder, beretter The Guardian.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.