Kongskildes græsredskaber får et løft i gult og blåt

New Holland-forhandlerne får to til tre år til at udfase deres nuværende redskabsprogram til fordel for Kongskilde-redskaberne i gult og blåt.

Kongskildes redskaber kunne ses på Agritechnica i både den gammelkendte røde farve og i den nye ejer New Hollands gule og blå farver.

Og lyttede man lidt til snakken blandt de mange gæster på de to nabostande, faldt farveskiftet i god jord, og den nye ejers massive udbredelse smittede tydeligvis også af i form af ny interesse for blandt andet græsredskaberne hos nye potentielle kunder blandt Europas mange mælke- og oksekødsproducenter.

Højt udstyrsniveau

Denne vurdering af salgspotentialet deler New Hollands topledelse tilsyneladende. For på Agritechnica meldte firmaets brandmanager Carlo Lambro ud, at de nuværende New Holland-forhandlere får en overgangsperiode på to til tre år, hvorefter deres nuværende redskabsmærker skal udfases til fordel for Kongskildes redskaber i New Hollands farver.

Der vil generelt blive tale om markedsføring af redskaber med lidt højere tilbehørs- og udstyrsniveau end de nuværende ’start-modeller’.

Stor redskabsrokade i vente

Dermed er der udsigt til endnu en redskabsrokade på det danske marked, da de nuværende danske forhandlernet 15 New Holland-hovedforhandlere forhandler redskaber fra bl.a. Kverneland, Kuhn, Krone, Lemken, Amazone, Pöttinger, He-Va og i enkelte tilfælde også har egen import af matchende redskaber.

Kongskilde-brandet vil i øvrigt blive opretholdt på udvalgte markeder, oplyser New Holland.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.