Kronprinsen åbner Arlas nye Asien-regionskontor

Det sender et stærkt signal, at Kronprins Frederik dukker op til åbningen af Arlas nye kontor i Malaysia.

Kronprins Frederik indvier nyt Arla-kontor i Kuala Lumpur i Malaysia, som skal være regionskontor for hele Asien. Her skal et regionalt lederteam lægge strategien for alle aktiviteter inden for detailhandel og foodservice i Asien.

Åbningen finder sted den 30. juli 2015, hvor der både kommer repræsentanter fra malaysiske ministerier og europæiske ambassader. Derudover holder Kronprins Frederik åbningstalen efterfulgt af smagsprøver på Arlas produkter.

“Vi er meget stolte over, at Kronprinsen indvier vores nye hovedkontor i Kuala Lumpur. Det sender et stærkt signal om, at vi har store ambitioner på de asiastiske marked,” siger Jesper Colding, Senior Vice President for Arlas asiatiske forretningsenhed.

Med 2,3 milliarder indbyggere er Asien afgørende for Arlas fremtidige vækst, skriver firmaet. Asien har desuden et underskud af rå mælk, og det vil sige, at Arla har rigtig gode eksportmuligheder, når asiatere efterspørger mejeriprodukter, lyder analysen.

Kina har i lang tid været et strategisk vækstmarked for Arla, mens Sydøstasien har potentiale til at udvikle sig til et. Arlas fokus vil derfor først og fremmest være på Kina, men der er mange ligheder på de asiatiske markeder, som Arla håber på at kunne udnytte.

”De asiatiske markeder har voksende velstand og et øget fokus på sundhed. Derudover er der også mere efterspørgsel på fødevarer med god ernæring til hele familien, for eksempel mælk med lang holdbarhed, modermælkserstatning og ost. Det giver gode muligheder for at oprette synergier inden for eksempelvis brands, produktudvalget og innovation,” siger Jesper Colding.

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.