Lely Vector fodringssystem når flot milepæl

Canadisk mælkeproducent har lagt stald til historisk milepæl for salg af fodringssystem.

1. februar 2018 blev Lely Vector nr. 500 på verdensplan installeret i Canada, oplyser Lely i en pressemeddelelse.

De 500 Vector-systemer er nu i drift i mere end 20 lande på både malke- og kødkvægsbedrifter, bemærkelsesværdigt eftersom Lely kun har været aktivt på dette marked siden 2012.

Lely Vector nr. 500 er købt af Christine Hoyle fra Rosi Chris Holsteins Inc i Québec i Canada.

"Vi har malket med Lely automatisk malkesystem siden 2010. Vi begyndte med en A2, og nu har vi en A4.

Vi ville gerne udvide med en Vector for at få mere kontrol over fodringen og for at sikre, at køerne får friskt foder hele dagen," fortæller Christine Hoyle.

Automatisk fodring bliver mere og mere populært

Jelmer Ham, Product Manager Feeding i Lely International forklarer, hvorfor landmænd vælger Vector:

“Det er et revolutionerende system med en usædvanlig positiv indvirkning på kosundhed og fodereffektivitet, og det sparer desuden energi og arbejdskraft," forklarer han og fortsætter:

"Ved at fodre oftere og mere nøjagtigt bliver foderets næringsstoffer udnyttet optimalt. Den intelligente software kan også indstilles i forhold til profitabilitet i stedet for blot mælkeydelse og vægtøgning. Både mælke- og kødkvægsproducenter kan beregne en ændret rations effekt på deres fortjeneste.”

 

Faktaboks

Lely blev grundlagt i 1948

Virksomheden udvikler kvalitetsrobotter og -datasystemer, der sætter koen i første række oger designet til at forbedre såvel dyrevelfærd som fleksibilitet og produktivitet på mælkeproduktionsbedrifter

Hovedkontor i Maassluis, Holland

Aktiv i mere end 40 lande og har ca. 1.200 ansatte

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.