Nu får du Arla-ost med øl
Arlas gourmetbrand Arla Unika indgår nyt samarbejde med bryggeriet Mikkeller. Sammen lancerer de to gourmet øl-oste.

Mikkeller er tidens mest hypede danske mikrobryggeri. Arla Unika er mejerikoncernens flagskib inden for gastronomisk innovation.

Nu tager de to producenter hul på et nyt kapital – sammen.

De to producenter har i fællesskab udviklet to oste, der bruger det øllets smage og teknikker.

Samarbejdet udspringer af venskabet mellem Mikkellers ejer, Mikkel Borg Bjergsø, og osteudvikler hos Arla Unika Mads Østergaard-Clausen.

De første spæde skridt til samarbejdet blev taget allerede i foråret 2014, hvor Arla Unika i forbindelse med Copenhagen Beer Celebration 2014 som et forsøg præsenterede fire oste med forskellige Mikkeller-øl på ingredienslisten.

Siden er samarbejdet blevet formaliseret og resulterer nu i en øl-infuced blåskimmelost med det mundrette navn Twenty Thousand Leagues samt osten Cheasy Simcoe, der bedst kan beskrives som en spiselig IPA. De to Mikkeller Arla Unika-oste lanceres i en kort periode i forbindelse med Copenhagen Beer Celebration 2015, som afholdes 1.-2. maj.

De to oste vil være til salg i Arla Unikas butik i torvehallerne. Både Arla Unika og Mikkeller satser på at samarbejdet vil resultere i flere produkter løbende.

 

Faktaboks

Mikkeller, der er kåret til et af verdens bedste bryggerier, blev stiftet i 2005. I dag findes bryggeriets øl på mere end 40 markeder. Mikkeller står også bag en række ølbarer verden over.

Arla Unika startede i 2002 i et samarbejde med danske topkokke om at levere oste til danske gourmetrestauranter. Siden er produktporteføljen udvidet – og nogle af ostene kan i dag også købes i udvalgte forretninger samt i Arla Unikas egen butik i Torvehallerne.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.