Ny finansdirektør: Arla-landmænd ved meget om mit arbejde

Natalie Knight, Arlas nye finansdirektør, er glad for, at hun kan komme helt tæt på de enkelte ejere i Arla Foods gennem sit nye job.

Arlas nye finansdirektør Natalie Knight har været ved Arla i fire uger. Hun ser en stor fordel i at kende ejerne, siger hun. 

"Jeg har kun været her en måned, men jeg har allerede mødt rigtig mange landmænd. De har fantastiske personligheder og er helt nede på jorden," siger hun.

Natalie Knight har været ude på et kvægbrug og møde landmanden og hans kone, der inviterede dem inden for. 

"Jeg var med ude og se hans køer og kalve, og til marts har jeg planlagt, at jeg skal med ud og køre en mælkebil for første gang," siger hun. 

Landmændene går meget op i detaljerne af finansdirektørens arbejde, og det er motiverende, siger Natalie Knight. 

"Det er utroligt spændende for mig, at landmændene er så interesserede helt ned i detaljen omkring det arbejde, jeg laver. De er meget proaktive i forhold til, hvad man kan se hos investorer i finansielle og offentligt ejede virksomheder," uddyber Natalie Knight. 

med datteren i stalden

Finansdirektøren er oprindelig fra Seattle i USA og er for nylig flyttet til Århus med sin familie efter fire år i Tyskland. Hendes datter på 11 er meget interesseret i landbruget.

"Jeg håber på, at jeg kan tage min datter med ud til en kvægproducent snart, så vi kan prøve at malke en ko sammen," fortæller Natalie Knight.

Fra adidas til arla

Natalie Knight præsenterede årsregnskabet her til morgen på Arlas pressemøde på Sluseholmen i København.  
Hun har været CFO, chief financial officer, på dansk finansdirektør, for Adidas i Nordamerika og ser en fordel i sin tidligere erfaring, på trods af forskellen mellem de to firmaers ejerskab og produkter.

"Ligheden mellem Adidas og Arla er, at vi gerne vil bygge et stærkt brand og skabe nye muligheder på markedet, det er der, jeg kan bidrage med en masse erfaring."

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.