Nyt ​Arla-mærke viser støtte til landmænd
Forbrugerne skal vide, at Arla er et andelsmejeri, som er ejet af landmænd. Det er tanken bag lanceringen af et nyt mærke, som introduceres på virksomhedens mejeriprodukter i Europa. Mærket skal samtidig gøre det lettere for forbrugere at støtte Arlas landmænd.

Et nyt emballagemærke kommer fra september til at præge Arlas produkter, så det bliver lettere for forbrugerne at vide, at de støtter landmændene, når køber Arlas produkter.

Arla meddelte deres landmænd om initiativet i juni i forbindelse med andelshavermøder - og nu er initiativet så klar.

”Arla er landmændene. Det er os som andelshavere, der hver dag arbejder for at sikre, at dit Arla-produkt er produceret med omtanke hele vejen. Men det er der mange forbrugere i dag, der ikke er klar over. Det vil vi gerne gøre mere tydeligt, fordi vi er stolte af vores andelsselskab og den mælk, vi laver,” siger Åke Hantoft, formand for bestyrelsen i Arla.

Lave mælkepriser presser landmændene

Lanceringen af mærket kommer samtidig med, at et presset verdensmarked har medført historisk lave mælkepriser, hvilket sætter mælkebønderne under pres.

"Det er vigtigt for os at skabe en bevidsthed om, at når du køber et Arla produkt, så støtter du de landmænd, der har leveret mælken, ikke en gruppe aktionærer uden tilknytning til mælkeproduktion. Vores fokus er at bevare en langvarig bæredygtig mælkeproduktion med fokus på høj kvalitet og dyrevelfærd," siger Åke Hantoft.

Det nye mærke vil dukke op på de første Arla-produkter i Danmark fra september måned og vil derefter blive introduceret på flere og flere af Arlas produkter i løbet efteråret.

Mærket bliver fulgt op af aktiviteter på sociale medier, Arlas hjemmesider, events m.m., som Arla sætter i værk for at gøre det tydeligere, at Arla er ejet af landmænd.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.