Sæt fokus på toplinjen: Sådan kan du øge mælkeydelsen

Udnyt den gode mælkepris ved at øge ydelsen. Her er en række forslag til, hvilke dele af produktionen man kan forbedre.

Af Christian Friis Børsting, Kvægchef, LMO

Med den nuværende aconto mælkepris på 2,57 kr. fra Arla er mælkeprisen hos de fleste mælkeproducenter højere end fremstillingsprisen.

Det giver mulighed for at ændre fokus i forhold til, da aconto prisen var 1,86 kr., som ingen kunne producere mælk til.

Når mælkeprisen er steget, er kunsten at finde de indsatser, der øger indtægten mere end udgiften.

Når mælkeprisen er steget fra 1,86 kr. til 2,57 kr., så er bruttoindtægten...

Vil du læse videre?


Få fuld adgang til vores digitale univers. Alle artikler, alle podcasts og alle videoer.

Prøv 30 dage for 29 kr.

Herefter 98 kr./mdr. - ingen binding.

Ja tak - 30 dage til 29 kr.

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.