De tyske forbrugeres appetit på non-Gm mælk er nu så stor, at Arla netop har åbnet op for, at flere danske mælkeproducenter kan levere til konceptet.
Det skriver mejeriselskabet i deres ugenyt til andelshaverne.
Foruden en stigende tørst efter mælk leveret af køer, som ikke har fået GMO-holdigt foder, er non-Gm mælk blevet en slags ’ticket to play’, når Arla skal forhandle med de tyske detailkæder.
»De tyske kunder ser et stort potentiale i produktet, og vores konkurrenter rykker hurtigt på det her område. Arla skal kunne følge denne udvikling og levere det, som kunderne efterspørger«, lyder det fra Peter Giørtzø-Carlsen, direktør for Arlas europæiske forretning.
Arla ser non-GM mælk som en mulighed for at tilføje mere værdi til mælken, og Poul Petterson, chef for MedlemsService i Arla, ser gerne at nye producenter melder sig hurtigst muligt af hensyn til afsætningen og sagsbehandlingen forud for leveringen.
Tillægget på én eurocent pr. kg udbetales også i den tre måneder lange omlægningsperiode til konceptet.
Kommentarer