Vækst i sneglefart for salget af mejerivarer i Vesturopa

Langsom vækst for mejeriprodukter i Vesteuropa, viser undersøgelse fra Euromonitor.

Ifølge en ny undersøgelse fra Euromonitor steg salget af al emballeret mad i Europa fra 2012 til 2017 med 12,9 pct. til EUR 575,6 mia., hvilket svarer til en gennemsnitlig vækst på 2,45 pct. om året. Det skriver Dairy Industry Newsletter. 

I Østeuropa steg salget med gennemsnitligt 6,8 pct. om året til EUR 135,3 mia., mens salget i Vesteuropa kun steg med 1,3 pct. om året til EUR 440,4 mia.

Væksten i kategorien mejeriprodukter var i øst på gennemsnitligt 7,1 pct. årligt til EUR 34,3 mia., mens salget i Vesteuropa viste en stigning på kun 0,27 pct. årligt til EUR 96,6 mia. i denne periode.
 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.