Landbruget får sit eget PR-bureau

Det nye kommunikationsbureau Agrikom tilbyder en bred palette af kommunikationsydelser, målrettet de virksomheder og aktører, der er knyttet til landbrug og fødevare-erhvervet. Erfaren branchemand tegner bureauet.

Landbrugs- og fødevarebranchen får nu et kommunikationsbureau med indgående kendskab til de virksomheder og aktører, der opererer i og omkring landbruget.

Det nye bureau Agrikom vil tilbyde kommunikationsfaglig rådgivning og PR-ydelser, og det sker med en erfaren branchemand bag roret.

Det er 37-årige Jacob Teilmann Andersen, der skal stå i spidsen for det nye bureau som administrerende direktør, og han bringer ti års erfaring fra LandbrugsMedierne med sig.

Her har han haft det kommercielle ansvar og været del af direktionen i en årrække – senest som vicedirektør.

Indgående kendskab til målgruppen

”Der er et enormt potentiale i landbrugsindustrien, som jeg glæder mig til at indfri. Der er mange seriøse, store spillere i og omkring landbrugsbranchen, og jeg ser frem til at byde ind med solide kommunikationsløsninger, der understøtter virksomhedernes forretning og tager afsæt i målgruppen,” siger Jacob Teilmann Andersen.

”Det er en vanvittig spændende opgave at løfte i en branche, som er kompleks, mange facetteret og præget af dagsordener og udfordringer, der kommunikationsmæssigt er superinteressant.”

En branche i udvikling

Landbrugsbranchen undergår store forandringer i disse år, og derfor er man hos Agrikom ikke i tvivl om, at landbrugsindustrien har brug for et bureau. 

Det er netop et bureau, som kender landmanden, og som har stor ekspertise og dyb indsigt i netop den branche.

”Landbruget bliver til tider omtalt som kriseramt. Men faktum er, at både beskæftigelsen og investeringerne i erhvervet har været stabile i de sidste mange år. Der er stadig omkring 35.000 fuldtids- og deltidsbedrifter alene i Danmark og en række store spillere i og omkring landbruget, som gennem de senere år har gennemgået en massiv udvikling", siger Jacob Teilmann Andersen.

"Som bureau har vi størrelsen, bredden og kompetencerne til at imødekomme netop den type kunder, både i Danmark og i vores nordiske nabolande".

Dedikerede specialist-bureauer

Jens Flinker Nørgaard er bestyrelsesformand for Agrikom og til daglig administrerende direktør i kommunikationsbureauet Perfekta PR, der er specialiseret i byggebranchen.

”Jeg ser frem til at få en kompetent mediemand som Jacob med ombord til at få vores søsterbureau op at køre. Specialiserede PR-bureauer er vejen frem, fordi virksomheder i stigende grad har brug for kommunikationsfaglig rådgivning fra bureauer, der har solid viden inden for specifikke områder og brancher,” siger Jens Flinker Nørgaard.

Perfekta PR er vokset støt igennem de seneste fem år, hvilket i 2017 blandt andet kulminerede med en Børsen Gazelle-kåring.

”Perfekta PR har været igennem en fantastisk udvikling de senere år. Vi er dedikeret til byggebranchen, og vi har dyb indsigt i byggeriet, som vi betjener med en bred kommunikationspalette, der spænder fra video-produktion og klassisk PR-arbejde til digital kommunikation og sociale medier", siger Jens Flinker Nørgaard. 

"Jeg er sikker på, at vi kan vente samme udvikling med Agrikom, der går til landbrugsbranchen med samme solide faglige ballast og speciale i netop den branche".

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle