LandbrugsMedierne ansætter ny chefredaktør

Christian Friis Hansen bliver ny administrerende direktør og chefredaktør for LandbrugsMedierne.

Det bliver 50-årige Christian Friis Hansen, der fremover skal stå i spidsen for LandbrugsMedierne.

Han får dermed ansvaret for udgivelsen af LandbrugsAvisen på tryk og web, en række specialmagasiner, samt LandbrugsMediernes bureauvirksomhed.

Christian Friis Hansen er i dag redaktør for JydskeVestkysten i Esbjerg, en stilling han har haft siden 2012, og han er også en af avisens lederskribenter. Forud for dette har han haft flere leder- og redaktørstillinger i Jysk Fynske Medier, ligesom han har en fortid som redaktør på avisen 24timer og journalist på Morgenavisen Jyllands-Posten.

Christian Friis Hansen er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole. Han afløser Henrik Lisberg, som efter eget ønske fratræder efter 24 år som leder af LandbrugsMedierne.

"Jeg glæder mig meget over, at vi får Christian som ny leder af LandbrugsMedierne. Det er afgørende vigtigt, at vi kan fortsætte udviklingen af LandbrugsAvisen som et relevant, alsidigt og læseværdigt medie, der sætter dagsordener, giver værdi til vores medlemmer og er landmandens foretrukne avis. Med sin store og alsidige erfaring som bladmand har Christian særdeles gode forudsætninger for at løfte den opgave", siger Martin Merrild, formand for Landbrug & Fødevarer. 

Lars Daugaard, formand for LandbrugsMedierne, fremhæver, Christian Friis Hansens kompetencer i forhold til strategi og ledelse.

"Christian har med sin store ledelseserfaring et godt udgangspunkt for at stå i spidsen for LandbrugsMediernes dygtige og dedikerede medarbejdere. Samtidig kommer han til at have ansvaret for at eksekvere vores strategi, som rummer ambitioner om vækst, og udvikling af vores medier på flere platforme, så vi cementerer vores rolle som Danmarks stærkeste bladhus indenfor landbrug", siger Lars Daugaard.

Christian Friis Hansen ser frem til sin nye rolle. LandbrugsMedierne er vigtigere end nogensinde før, mener han.

"Jeg glæder mig i den grad til at kaste mig over den udfordring, det er at stå i spidsen for LandbrugsMedierne. En veldrevet medievirksomhed, der helt naturligt skal udvikle både sin journalistik og sin forretning. I disse tider, hvor for eksempel klima- og miljødebatten ofte er skinger og følelsesdrevet frem for faktabaseret bliver det mere end nogensinde LandbrugsMediernes opgave at stå som modvægt til det samlede mediebillede", siger Christian Friis Hansen.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle