LandboUngdom har vokseværk: Højeste medlemstal i 15 år

4333 unge har valgt at være medlem af LandboUngdom i år, og det er det højeste antal siden 2007.

LandboUngdom er igen blevet en særdeles populær organisation. I hvert fald kan organisationen på sit årsmøde 24. september præsenteres det højeste medlemstal i 15 år.  

Det skriver LandboUngdom i en pressemeddelelse.

I alt 4.333 unge har valgt at være medlem af LandboUngdom, og det er omkring 300 flere end i 2019, hvor organisationen også kunne bryste sig af et rekordhøjt antal medlemmer.

Fremgangen skal ses i lyset af, at foreningen blev hårdt ramt af corona og mistede næsten hvert fjerde medlem på fire måneder, da corona-krisen ramte i marts 2020 og foreningen måtte sætte mange af sine aktiviteter på pause.

At medlemmerne er kommet tilbage – og har taget vennerne med – glæder formand Niels Skovgaard.

- Det er godt for vores forening at være mange medlemmer. Det handler bl.a. om at få hele landet med, så vi er repræsenteret bredt både udadtil og internt i vores fællesskab. Vi ser lige nu en bevægelse, hvor flere og flere kommer til fra forskellige steder og med forskellige baggrunde, og det er meget stærkt for en forening, som LandboUngdom og for vores samfund som helhed, siger han.

De sidste år har LandboUngdom ifølge formanden gennemgået en gennemgribende forandring, både forårsaget af udefrakommende begivenheder, men også af valg truffet fra landsorganisationen.

- Vi har arbejdet med en ny strategi og ny økonomisk struktur, der skal skabe højere grad af samarbejde på tværs af vores forening. Der er sket enormt meget de sidste år, som skaber ringe i vandet, og har fået flere til at få øjnene op for, hvad LandboUngdom kan, siger Niels Skovgaard.
 

Relaterede artikler

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.