L&F-direktør har været landet rundt for at samle lokale holdninger til energidagsordenen

Den danske og europæiske energipolitik er under hastig forandring, og derfor ville L&F gerne have medlemmernes input og syn til energidagsordenen.

Landbrug & Fødevarer har, med direktør Flemming Nør-Pedersen i spidsen, været på tur rundt i landet for at inddrage medlemmerne i organisationens kommende politiske arbejde med og inden for energiområdet.

Det skriver L&F til LandbrugsAvisen.

Der er i alt blevet afholdt fire møder forskellige steder i landet, og turen blev afsluttet i Vojens tirsdag aften.

Møderne har haft til formål at samle de lokale stemmer og høre deres syn og perspektiver på energidagsordnerne, samt hvor og i hvilken retning Landbrug & Fødevarer kan udvikle og positionere sig på området, lyder det.

- Den danske og europæiske energipolitik er under hastig forandring, og det skyldes blandt andet den grønne omstilling, forsynings- og markedsforhold samt udvikling og anvendelse af nye teknologier. Det kan selvfølgelig skabe nogle forretningsmuligheder, men udviklingen kan også give erhvervet en række udfordringer, siger Flemming Nør-Pedersen.

- Landbrug & Fødevarer vil meget gerne engagere sig og arbejde konstruktivt inden for det energipolitiske område, og det arbejde har vi nu påbegyndt med at inddrage vores medlemmer og få deres syn og perspektiver på udviklingen og de tendenser, vi oplever, siger han.

Møderne har været afholdt i Aalborg, Sorø, Vissenbjerg og i Vojens.

- Det er altid godt at komme rundt i landet og høre, hvad der rører sig ude hos vores medlemmer. Vi har haft nogle rigtig interessante snakke og fået mange gode inputs, som vi nu kan tage med os videre i det energipolitiske arbejde, fortæller Flemming Nør-Pedersen.

/kold

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.