Mediekonsulent Tom Lintrup død efter kort tids sygdom

Mediekonsulent hos LandbrugsMedierne Tom Lintrup (58) døde lørdag d. 12. november på Rigshospitalet efter kort tids sygdom. Dødsfaldet kom meget pludseligt, idet Tom kun var syg nogle få dage efter at være blevet ramt af en blodforgiftning.

Tom Lintrup kom til LandbrugsMedierne i 2006 og sad med det kommercielle ansvar for mediehusets webforretning, der omfatter flere websites, nyhedsbreve og mobile enheder. I en periode sad han som medarbejdervalgt i LandbrugsMediernes bestyrelse.

Tom efterlader på vores arbejdsplads et tomrum, der langt overstiger de rent professionelle opgaver. Ingen interesserede sig som ham for andre mennesker, og få havde viden om så meget forskelligt som han - ikke mindst historiske emner. Derfor indtog han naturligt rollen som en slags usynligt kit på arbejdspladsen, og ikke mindst de kommende uger så han hvert år frem til, fordi han her kunne ’jule’ med både kolleger og deres børn.

En ansættelse på LandbrugsMedierne lå måske ikke beskrevet som naturlig livsbane for Tom Lintrup, for han var født på Nørrebro og opvokset på Amager, og en stor del af sit professionelle liv arbejdede han i finansverdenen efter at være blevet udlært i Danske Bank inden for valutahandel. Således indbefattede den del af karrieren også to udlandsophold, hvor han blandt andet arbejdede som valutahandler i den tyske finansby Frankfurt.

Efter en tur i forlagsbranchen med ansættelse i England og et job hos traktorimportøren Agco kom Tom Lintrup til LandbrugsMedierne, og med sit medfødte talent for købmandskab og kundeservice opbyggede han med sin tillidsvækkende natur et solidt kendskab og et nært forhold til mange af sine kunder.

I fritiden var Tom i sit es, når han kunne være ude i naturen med en fiskestang og sin hund.

Vores tanker går til hans to voksne døtre, Julie og Laura.

Æret være Toms minde.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.