Nekrolog: Agromeks tidligere udstillingschef er død

Agromeks tidligere udstillingschef Jan Tjørnelunde Pedersen er gået bort i en alder af 71 år. 

Jan Tjørnelunde Pedersen, tidligere udstillingschef for Agromek, er pludselig gået bort i en alder af 71 år.

Gennem næsten to årtier stod Jan Tjørnelunde Pedersen i spidsen for Nordens største landbrugsmesse: Agromek i MCH Messecenter Herning.  

Jan Tjørnelunde Pedersen var født og opvokset i Aarhus og tog efter HA-eksamen fra Handelshøjskolen i Aarhus i 1974 et skifte til lægeuddannelsen på Aarhus Universitet. I forbindelse med lægefaget arbejdede han både på sygehusene i Nykøbing Mors og Thisted og blev uddannet praktiserende læge. 

I 1987 vendte Jan Tjørnelunde Pedersen imidlertid hjem til familiefirmaet PP Promotion, som dengang fungerede som sekretariat for Agromek. Her overtog Jan Tjørnelunde Pedersen i 1993 roret efter sin far, Poul Pedersen, som siden 1975 havde stået i spidsen for Agromek.

Jan Tjørnelunde Pedersen stod i spidsen for 19 udgaver af Agromek og vil blive husket som værende en afgørende person i udviklingen af messen. Han stod i spidsen for Agromek i perioden efter murens fald, hvor Agromek voksede voldsomt i både areal og besøgstal. Den positive udvikling af Agromek i 90’erne og 00’erne, som førte til Agromeks nuværende position og størrelse, har Jan Tjørnelunde Pedersen størstedelen af æren for.

Jan Tjørnelunde Pedersen var en ansvarsfuld, loyal, ordholdende og principfast person med en høj integritet, som nød enormt stor tillid fra sin omverden. Han havde altid tid til en snak – både arbejdsmæssigt og privat, og han var kendt som et behageligt og intelligent menneske med en høj grad af empati og situationsfornemmelse.

Jan Tjørnelunde Pedersen vil blive husket og savnet af alle, der har kendt ham, fra Sten Andersen, på vegne af Agromeks komité.

 

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.