Legendarisk fuldfoderblander får højere kapacitet og mindre effektkrav
Ny Power-version i Samurai 7-serien debuterer i Hannover med lavere effektkrav, øget kapacitet og servicevenlige lejer samt ændret knivmontering til effektiv neddeling af foderet.

Den legendariske horisontale fuldfoderblander fra italienske Seko lanceres i en ny Power-version på verdens største maskinmesse Agritechnica i Hannover næste uge.

Den nye model er i Samurai 7-serien og fås i størrelser fra fem til 33 kubikmeters kapacitet. Samurai 7 har fået en rundere bund og karsider, hvilket betyder at foderet nemmere trækkes med rundt, og derfor er blandearbejdet mindre energikrævende med lavere brændstofforbrug til følge.

Der er også mere kapacitet i Samurai S, som derfor kan indeholde mere foder pr. kubikmeter end Samurai F.

Ydermere er lejerne monteret på ydersiden af blanderen på Samurai 7, så de let kan skiftes, uden at sneglene skal tages ud først. Det giver en lettere og mindre tidskrævende arbejdsgang

Priskrig på dataudveksling om fodringKvæg Torsdag 26. oktober 2017 · 00:00

Populær til kompakt fuldfoder

Power-modellen er ifølge den danske forhandler Stenderup en blander til dem, der ønsker at blande foderet virkelig godt og evt. lave kompakt fuldfoder

Knivene på modskærerne er øget fra 23 til 35 mm, og aftanden er reduceret fra 100 mm til 50 mm, hvilket giver en mere aggressiv neddeling og reduceret blandetid. Desuden er blanderen monteret med et totrins reduktionsgear, så hastigheden kan øges i blandingens slutfase.

Seko Samurai var den første fuldfoderblander på det danske marked og har igennem 30 år været importeret af Stenderup A/S, hvor den stadig har en pæn markedsandel hos blandt andre de mælkeproducenter, der laver kompakt fuldfoder.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.