L&F-kampagne er et bolværk mod dårlig presse

En kampagne skal vise at man har en rolle i samfundet, der er større end en selv.

Der anedes enkelte tårer og flere bævrende læber, da Landbrug & Fødevarer torsdag formiddag drøftede image-kampagne og viste reklamefilmen »Noget at leve af – noget at leve for.«

For med dæmpet lys, flotte billeder og Jørgen Leths sprøde stemme, skabte videoen samhørighed mellem de flere hundrede tilstedeværende landmænd, der mentalt rankede ryggen og følte stolthed over deres erhverv, mens det blev slået fast, hvad danske landmænd formår.

Ifølge brandingchef Lisbeth Olsgaard, L&F, er imagekampagnen med alle den pudsige annoncer, der både kan være sjove og let provokerende med ord som pis, lort og latex, landmændenes bolværk.

»Det er stærke fortællinger, som viser ting, som danskerne ikke vidste. Det er jeres dige mod dårlige tider og dårlig presse,« sagde hun.

Landmændene er nødt til at fortælle disse historier selv for at blive accepteret i samfundet. Imagemålinger har da også vist, at landbrugets image er blevet bedre siden kampagnerne begyndte.

»En kampagne skal ikke bare være relevant og skabe retning. Den skal også have kant og være et par brede skuldre i en stram t-shirt, og så skal den skabe troværdighed,« sagde hun.

Det kan landbruget også, fordi landbruget gavner hele samfundet med eksportindtægter, job og gode fødevarer.

»Derfor skal kampagnen også vise, at I har en rolle i samfundet, der er større end jer selv,« sluttede Eva Steensig.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle