Næse lurer: "Vigtigt, at ministeren forstår, at det ikke er i orden"

Miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen kan ende med at få en næse for landbrugspakken på samråd tirsdag.

De Konservatives landbrugsordfører Rasmus Jarlov er ikke i tvivl. Miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen (V) har ikke givet et retvisende billede af miljøeffekten af den omstridte landbrugspakke.

Før et samråd på Christiansborg tirsdag vil han ikke afvise, at sagen kan ende med en næse til ministeren.

"Nu skal ministeren have lov til at forklare sig og så diskuterer vi sanktionerne over for ministeren bagefter. Men det er et problem, at der er nogle tal, som ikke har været retvisende. Det har vi fået slået fuldstændig fast på høringen her til morgen," siger Rasmus Jarlov.

Han henviser til en høring tirsdag formiddag på Christiansborg, hvor syv forskere udtalte sig om ministeriets beregninger. Ifølge Rasmus Jarlov mente alle forskerne, at ministerens billede ikke var retvisende, når man ser på de første år, hvor pakken har effekt.

"Det er indlysende, at oplysninger der gives om landbrugspakken skal være retvisende. Det kan ikke være rigtigt, at der skal fem forskere og en høring på Christiansborg til, før vi har fået et retvisende billede af konsekvenserne af pakken.

Det er vigtigt, at ministeren forstår, at det er ikke er i orden," siger Rasmus Jarlov.

Han vil dog ikke forlange en direkte undskyldning fra ministeren på tirsdagens samråd.

Trods kritikken af beregningerne vil De Konservative torsdag stemme for landbrugspakken, fastslår Rasmus Jarlov.

"Landbrugspakken er for vigtig for tusindvis af familier til, at vi vil aflyse den," siger Rasmus Jarlov, der samtidig mener, at landbrugspakken trods problemer i de første år, ikke vil være en katastrofe for miljøet.

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.