Patriotisk inviterer til øko-møde - har lavet omlægningstjek for 23 ejendomme

Patriotisk Selskab har flere medlemmer, som har besluttet sig for at lægge om til økologisk drift.

Patriotisk Selskab har i årets første måneder gennemført 23 gratis omlægningstjek hos selskabets medlemmer - og flere har besluttet at lægge om til økologi, fortæller selskabet i en pressemeddelelse.

Omlægning til økologisk planteavl er imidlertid en udfordring, der rejser mange spørgsmål. For hvordan går man fra beslutning til resultat, og hvordan får man økologisk planteavl til at fungere i praksis?

Spørgsmål fra nuværende og kommende økologer vil Patriotisk Selskab give svar på ved et aftenarrangement mandag 26. marts. 

Gode spørgsmål

"En omlægning er noget, der rejser mange spørgsmål. Én ting er, at man har besluttet at omlægge – men hvad gør man herfra? ," siger økologisk koordinator Lars Lyholm Johansen, Patriotisk Selskab, som selv lister en række gode spørgsmål op:

Hvordan overgår man i praksis fra konventionel til økologisk planteavl? Hvad skal man gøre, for at en konventionel hvedemark bliver økologisk? Hvordan bekæmper man ukrudt bedst muligt og sikrer et tilfredsstillende udbytte? Hvilken teknologi skal man anskaffe sig, og hvordan vælger man rigtigt? Hvordan får andre i det hele taget økologisk planteavl til at fungere?

"Mit håb er, at deltagerne går fra mødet med en opfattelse af, at økologisk planteavl er en realistisk driftsform, og at økologi i øvrigt byder på masser af muligheder og er spændende at arbejde med,” siger han.

Arrangementet finder 26. marts kl. 19 til 22 på Patriotisk Selskabs adresse. Læs mere om programmet og tilmelding på selskabets hjemmeside.

Patriotisk Selskab har endvidere planer om at oprette en netværksgruppe med fokus på økologi i praksis: Et forum, hvor økologiske planteavlere kan dele erfaringer og få indblik i, hvordan andre gør. Deltagerne til mødet den 26. marts vil få en invitation til netværksgruppen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.