Agco: Valtra og Fendt under samme tag i fremtiden

Agco har på Agritechnica afsløret en kommende strategi for flere af koncernens brands.

Tidshorisonten er ikke lagt fast. Men det er sikkert, at mærkerne Fendt og Valtra i fremtiden vil være under samme tag hos forhandlere rundt om i Europa.

Den melding kom frem på et pressemøde hos Valtra, hvor LandbrugsAvisen var til stede. Her fortalte Rob Smith, vicepræsident hos Agco og administrerende direktør for Agco EAME, at man har vedtaget en to-brand strategi for mærkerne Fendt og Valtra.

»Strategien er klar. Valtra vil blive et brand, der skal støtte Fendt blandt vores 1.500 forhandlere i Europa. Det er ikke noget, der sker i morgen eller i overmorgen. Og det er ikke noget, vi skal have tvunget igennem i en fart, men på sigt så vil Valtra og Fendt altså blive samlet hos de samme forhandlere,« fortæller Rob Smith.

Massey Ferguson på den anden side, kommer til at stå alene som et selvstændigt brand hos forhandlerne. Agco udelukker dog langt fra, at en maskinforretning kan have flere udsalgssteder med forskellige brands i hver afdeling.

»Selvølgelig handler det ikke om ejeren af en maskinforretning - at man her kun må have ét mærke. Hvis en større virksomhed har flere udsalgssteder, så er der ingen ting til hindre for, at der sælges et brand i en butik og et andet mærke i en anden. Mærkerne er jo alle i familie med Agco,« slår Agcos øverste chef, Martin Richenhagen fast.

De nærmere linjer i strategien er ikke lagt yderligere fast - lige som overgangsperioden kan svinge meget afhængig af markederne.

»Vi vil tage os god tid til at lave de ændringer, der skal til,« tilføjer Agcos præsident.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.