Bargram opdaterer selvkørende sprøjter med nye motorer og kabiner
Den italienske sprøjteproducent har nye selvkørende sprøjter med bredde op til 42 meter med til Agritechnica.

Italienske Baggram kommer ifølge sprøjtspecialist Finn Søndergaard fra Brdr. Toft med en række opdateringer af bl.a. de tre modeller Grimac J, MAC J og Grimpeur J, som han betegner som mærkets mest interessante på det danske marked.  

”Med Bargam´s omfattende program af selvkørende sprøjter, kan vi med sikkerhed sammensætte en specifikation, der passer langt de fleste behov”, siger han i en pressemeddelelse.

Blandt nyhederne finder man opdatering af motorerne, der nu er Tier4 klar og har fået større effekt. Derudover er der kommet nye kabiner på, der betegnes som rummelige og støjsvare.

Alle tre modelserier leveres med hydro-pneumatisk akselaffjedring på begge aksler med elektronisk selvnivellering.

Forhandleren fremhæver også, at de selvkørende sprøjter er udstyret med bl.a. variabel dosering, gps sektionskontrol, bomhøjdeautomatik med op til 6 sensorer mv.

Derudover leveres de med Vario-Select, som giver automatisk skifte mellem op til fire dyser således, at den altid anvender den optimale dyse/dysetryk i forhold til væskemængde og kørehastigheden.

Topmodellen MAC J fås nu med en tankkapacitet på mellem 3.500 til 6.000 liter og en 285 hk FPT motor.

Selvkørende sprøjte klarer vilde bakkerMaskiner Torsdag 31. august 2017 · 12:21

Standard frihøjden er 125 cm, men 3.500-4.000 liter kan leveres med op til 150 cm frihøjde.

Der er som standard trinvis sporvidde justering fra 180-225 cm eller fra 200-330 cm (XL-version), som gør den attraktiv til faste kørespor og i kartoffelavlen.

Bomprogrammet strækker sig fra 18-30 meter luftassisteret og op til 42 meter konventionelt.

 

 

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.