Blå Mertz reagerer efter opsigelse: Stor forundring

Kverneland har stoppet samarbejdet med en af landets største maskinhandlere.

Ærgrelsen er udtalt i den pressemeddelelse, som Johs. Mertz har udsendt torsdag eftermiddag.

Fremover skal den store maskinhandler på Sydhavnsøerne ikke længere forhandle Kvernelands store redskabsprogram. Og det er tydeligvis ikke en fælles beslutning mellem parterne.

- Det er med stor forundring og ærgrelse, at vi må erkende at et godt og langvarigt samarbejde skal ophøre, da Kverneland har valgt at lægge alle æg i en af Danish Agros Machinery’s afdelingers kurv på Sydhavsøerne, lyder det i pressemeddelelsen med direktør Christian Holst som afsender.

Samtidig, som han ærgrer sig, så ser Christian Holst alligevel muligheder for, at fremtiden uden Kverneland kan blive en styrke for Johs. Mertz.

For nogle år siden oplevede man, at Case IH afsluttede samarbejdet, så man alene skulle koncentrere sig om at sælge New Holland-traktorer. Ifølge Christian Holst gav det større fokus på det ene produkt.

- Det har faktisk vist sig at være en stor fordel for os at fokusere på New Holland frem for at skulle tilfredsstille to leverandører med samme produkter, så mon ikke vi også kommer til at opleve samme styrkede fokusering denne gang, lyder det fra Holst, som dels proklamerer, at man er godt dækket ind med Amazones produktprogram, afpudsere fra Sauerburger og så vil kigge på nye alternativer på mindre afpudsere, som traditionelt har givet et stærkt salg.  

Han fremhæver også, at man i de senere år har solgt stadig flere New Holland-plove.

- På plovsiden, som jo er det Kverneland er mest kendt for, har vi de sidste par år solgt flere og flere New Holland plove. Både fire-fem-furede men også otte-furede On-Land plove, hvor New Holland også har et stærkt produkt. Det er klar, at vi kommer til at savne Kvernelandploven, men vi har heldigvis et meget stærkt alternativ og er klar til en masse demo allerede nu her i dette efterår, udtaler han.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.