Brancheformand forventede John Deere samlet hos Semler
Maskinhandlernes formand glæder sig over, at der er udvikling i branchen.

Det er langt fra en overrasket formand for Dansk Maskinhandlerforening, som tager imod nyheden om, at forhandlingen af et af landets største traktormærker er samlet hos en aktør.

”Det der er sket nu, det er det, som er været oplægget helt fra starten. Det er det, som Semler fra dag 1 har sagt, at de gerne ville gøre, og det har de gjort alvor af, og dybest set har det været John Deeres ønske, da de to Semler ind. De ville have en importør og forhandler i samme kæde”, siger Jens-Aage Jensen.

Formanden er selv maskinhandler via sin privatejerede maskinforretning PowTec i Bording.

Herborg: Vi er klar til at vise, hvordan en god maskinforretning skal drives Maskiner 26. april · 13:41

Han ser en god model i, at det nuværende ejerskab hos Herborg Maskinforretning fortsætter som delejer og aktive i den nye konstellation med Semler Agro som hovedaktionær med 51 pct. af aktierne i maskinforretningen.

”Det ligner lidt den model, som vi ser flere steder i de forretninger, som Danish Agro Machinery har købt op. Når de selv har ejerskab i virksomheden, så er de ikke ude af virksomheden og har en stor interesse i at drive virksomheden videre. Det bliver spændende at følge for branchen. Jeg glæder mig altid over, at der er noget udvikling i tingene”, siger han.

Han finder det også positivt, at Semler Gruppen som stor invester har konkluderet, at de fortsætter investeringerne i branchen.

”Vi kan ikke tage fra nogen, at brandet John Deere er et godt brand, og jeg håber, at de får succes. Det er også et bevis på, at de vil det her, når de går ind og investerer yderligere med overtagelsen af Herborg Maskinforretning”, siger han.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.