Dansk dækgigant takker for knokleriet efter rekord

NDI Group med landbrugsdæk og fælge i programmet runder overskud på 82 mio. kr.

For den syddanske virksomhed NDI Group har det seneste regnskabsår været noget sjovere end tidligere.

Der blev nemlig slået regnskabsrekord med et overskud på 82 mio. kr. efter skat mod 38 mio. kr. året før.

I en kommentar takker direktør René Kristensen medarbejderne i dækvirksomheden for indsatsen med at sælge bedre og optimere omkostningerne.  

”Fra familien, bestyrelsen og ledelsen skal der lyde et stort tak til vores mange, engagerede medarbejdere, som har knoklet i et krævende år og spillet en afgørende rolle i at lykkes med dette resultat”, siger han.


Adm. direktør Rene Kristensen, NDI Group.

 

Ifølge det netop offentliggjorte regnskab steg omsætningen for NDI med mere end 900 ansatte fra ca. 2,1 mia. kr. året før til ca. 2,3 mia. kr.

På hylderne har NDI bl.a. dæk fra Alliance, som sælges til kunder over hele Norden.

”Vi har øget salget af dæk fra Alliance i hele Norden, hvilket har bidraget til den positive udvikling. De seneste år har vi også haft mange, spændende nye produktlanceringer fra producenten, og vi har oplevet en stigende interesse fra vores kunder i dækkene, som tilbyder høj kvalitet til en god pris – ikke mindst inden for VF-dæk”, lyder fra NDI’s Allan Pedersen.

Som tidligere beskrevet her på landbrugsavisen.dk har NDI-folkene også sat produktionsrekord på deres egne specialfælge.

”Her har vi i regnskabsåret arbejdet hårdt på at sikre levering af råmaterialer, så vi har kunnet producere og levere vores specialtilpassede fælge i et marked med vareknaphed til landmændene”, lyder det.

Træerne gror dog ikke ind i himlen, mener de lige nu i Brørup. Stigende priser på transport og vareknaphed betyder, at man foreløbigt forventer et lidt lavere resultat ved næste års regnskabsberetning.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.