Dansk virksomhed vil levere trådløs dataoverførsel på tværs af mærker
Med ThorsenCloud vil Thorsen-Teknik dele marker, jobs og A-B linjer på tværs af mærker og maskiner.

Deling af data har tidligere været en gråzone i præcisionslandbrug og ikke mindst en stor udfordring for brugerne.

Men et nyt fildelingssystem fra Thorsen-Teknik gør det muligt at dele data og automatisk synkronisere mellem de forskellige gps-konsoller som sidder på forskellige mærker af maskiner. Og systemet er ikke låst til et specifikt mærke, oplyser Thorsen-Teknik i en pressemeddelelse.

ThorsenCloud består af en lille enhed, UsbWifiSync, som sættes i den enkelte traktors gps-system. UsbWifiSync kommunikerer med en online server, når der er adgang til Wifi. Den synkroniserer herefter sine data hvert femte minut til serveren, og brugeren har altid adgang til serveren, som tilgås via computer eller smartphone/Iphone.

Arbejder på konverteringsprogram

»Vi har den seneste tid oplevet en massiv efterspørgsel efter datadeling, og vi er derfor rigtig glade for at kunne præsentere vores nye UsbWifiSync til de mange GPS-brugere i landbruget«, fortæller Torben Thorsen, indehaver.

Systemet kan således dele A-B linjer, marker, jobs og forskellige tildelingskort. Og det er også muligt at sende eller modtage filer fra rådgivere og konsulenter.

Det er muligt at tilkoble den nye UsbWifiSync på alle markedets gps-controllere. Filer af samme art deles mellem forskellige brands, hvorimod filer af forskellig art kan være problematiske at håndtere.

Thorsen-Teknik arbejder allerede nu på at realisere et konverteringsprogram, som vil gøre det muligt at dele forskelligartede filer mellem forskellige brands.

»Der er ingen tvivl om at vores nye UsbWifiSync vil blive mange landmænds bedste ven«, fremhæver Torben Thorsen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.