Danskere hædret i Canada for at spare en masse bøvl, når redskaberne skal af og på
Canadisk pris og god sum penge til lille dansk iværksætter-firma for innovativ kobling.

Maskinproducenten Siwi Maskiner med en forholdsvis lille organisation dribler i disse dage med flere internationale bolde.

Forleden indbragte det en større pris i Canada, hvor virksomheden fra Silkeborg blev tildelt innovationsprisen på en større landbrugsmesse i Red Deer i staten Alberta med en kontant præmie på 20.000 canadiske dollar for sin innovative kobling, der gør det markant lettere at skifte redskaber på en traktor.  

Samtidig har der været fuld gang med at forberede og sætte gang i årets Agritechnica.  

Adm. direktør og teknisk direktør Rasmus Helms står på ”den danske stand” på den tyske messe sammen med ni andre danske virksomheder – en mulighed som Eksportrådet giver mulighed for via det danske generalkonsulat i Hamborg.

Udover salgsarbejde er Agritechnica også arenaen for et vigtigt møde med de tyske myndigheder, som i øjeblikket ikke har forståelsen af, at når produktet er typegodkendt af Teknologisk Institut i Danmark, så burde i det i Siwi Maskiners optik være godt og sikkert også for tyske forbrugere.

”Jeg håber på et thumbs up”, siger Rasmus Helms og forklarer, at udruldingen af produktet, som er baseret på en prototype, han lavede i 2012, i øjeblikket stiger stille og roligt.

”Vi har 150 enheder ude og køre nu, og er kommet op og sælge 100 om året”, fortæller han.

Mens den canadiske landbrugsmesse kårede Siwi Maskiners kobling, så figurerede blandt knap 300 tilmeldte produkter på Agritecnica i kampen om medaljer. Det betyder, at DLG har anerkendt den som en ordentlig verdensnyhed, men omvendt ikke uddelt den en innovationsmedalje.  

 

 

Emneord Agritechnica

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.