De blå maskiner snuppede førstepladsen

New Holland fik flest nyregistrerede traktorer i november måned trods det stadig faldende traktorsalg.

Ligesom sidste år snuppede New Holland førstepladsen for flest nyregistrerede traktorer i november måned. 

Dette skete trods det stadigt faldende traktorsalg. I november blev der registreret 91 nye maskiner imod sidste års antal på 145 maskiner med en trækkræft mellem 30 og 999 KW. 

New Holland formåede at stå for ca. 24 procent af salget med 22 solgte traktorer. De var dog stærkt efterfulgt af John Deere, der i november landede på 20 nyregistreringer.

Det er et fald på 10 traktorer for New Holland, men kun et fald på én enkelt traktor for John Deere i forhold til tallene fra 2013. I forhold til oktober måned i år, er salget steget for dem begge med henholdsvis 2 traktorer for New Holland og hele 12 traktorer for John Deere. 

På tredjepladsen suser CaseIH ind med 14 nyregistreringer. Det er et fald på 11 traktorer i forhold til sidste år. Også Massey-Ferguson har fået et fald på 11 traktorer, og i november måned indtog de fjerdepladsen med 8 nyregistrerede maskiner. 

I bunden lå det meget tæt, hvor Fendt landede på femtepladsen med 7 traktorer efterfulgt af Valtra med 6 nyregistreringer, Claas med 5 samt Landini med 2 traktorer. 

Holder og Zetor fik hver stået for én nyregistreret traktor. Derudover blev der registreret 4 nye maskiner fra andre mærker. 

Ud af de 90 nyregistrerede traktorer havde 75 af dem en trækkræft på mellem 60 og 999 KW. 

Kilde: ND Data

Faktaboks

Traktorstatistik

  • New Holland: 22
  • John Deere: 20
  • CaseIH: 14
  • Massey-Ferguson: 8
  • Fendt: 7
  • Valtra: 6
  • Claas: 5
  • Landini: 2
  • Holder: 1
  • Zetor: 1
  • Andre mærker: 4

Emneord traktorstatistik

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.