Deutz er klar med "fremtidsmotor"

En række nye motorer fra Deutz lever allerede nu op til nye emissionskrav, som forventes at træde i kraft fra 2019.

Motorproducenten Deutz AG viste i sidste uge en række nye motorer frem for offentligheden. De nye motorer udmærker sig ved at overholde Tier 4 Final/Stage IV-kravene.

Men faktisk gemmer der sig endnu mere i de nye maskiner.

EU har i øjeblikket et forslag i høring omkring nye emissionskrav til motorer, og når det forslag ventes at blive godkendt, stiller det nye krav til fremtidige motorer.

Det såkaldte Stage V vil formentlig træde i kraft fra 2019, og Deutz er med helt fremme på det punkt. For de nye motorer, koncernen viste frem forleden, kan allerede nu overholde Stage V-kravet.

Deutz er i stand til at levere Stage V-motorer helt fra 2,9 liter og op til 7,8 liter slagvolumen, og ifølge koncernen er man klar med motorerne så tidligt, for at at kunderne ikke behøver foretage ændringer på maskiner i hoppet fra Stage IV til Stage V.

»På den her måde kan vi give vores kunder den bedst mulige støtte med deres planlægning i at opfylde Stage V-kravene, fortæller Michael Wellenzohn, bestyrelsesmedlem og ansvarlig for salg, service og marketing hos Deutz AG.

De Stage V-klare motorer vil ud over en SCR- og DOC-katalysator også benytte et dieselpartikelfilter (DPF). Men en række ting er ændret i forhold til tidligere motorer.

»Allerede i udviklingen af Stage IV-motorerne startede vi fra bunden med visse komponenter for at kunne opfylde kommende krav med det samme. Det må siges at være lykkedes,« tilføjer Wellenzohn.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.