I løbet af det sidste års tid er markedet for brugte maskiner for alvor gået over i den digitale tidsalder.
Det siger country manager Brian Tange fra Mascus Danmark.
»Vi oplever, at flere og flere siger, at de vil have deres maskiner på digitalt. Det er det udstillingsvindue, som er vejen frem, fordi du både får annonceret din maskine i Danmark og videre ud til markeder udenfor«, siger country manageren fra virksomheden, der formidler maskinsalg med udgangspunkt i det danske marked og videre ud til brugere og indkøbere verden rundt. Mascus havde tirsdag mere end 20.000 landbrugsmaskiner fra Danmark udbudt, mens det totale udbud fra hele verden var over 75.000 maskiner.
Vær klædt på internt
Det er ikke kun selve annoncerne udadtil, som bliver mere digitale.
Brian Tange oplever, at mange kunder efterspørger løsninger, som optimerer vidensdelingen internt i forbindelse med salget af de brugte maskiner.
»Software-løsninger kan optimere din viden om, hvad du har på lager, hvordan priserne er sat, og hvordan konkurrenterne ligger«, forklarer han.
Han mener, at bevægelserne i markedet skyldes, at flere store aktører går forrest, og at mange også vil være med i samme retning.
Relaterede artikler
Kommentarer